Wat kan ik me daar aan ergeren zeg

Door DennusB op dinsdag 11 maart 2014 13:41 - Reacties (55)
Categorie: -, Views: 6.342

Laten we voorop stellen dat ik geen racist ben, verre van. Maar ik begin wel steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders die op Nederland lopen te kotsen. Neem als voorbeeld even deze meneer op FaceBook :

https://www.facebook.com/photo.php?v=410756132393334

Belastingdienst zouden we niet hoeven te betalen en dat raad hij iedereen ook aan. Dit omdat hij de belastingdienst en CBR heeft opgelicht en zijn licentie is ingetrokken.
Ik kan me hier enorm boos om maken en snap ook niet wat die mensen nou bezielen. Als ze het er niet mee eens zijn, wat is dan het probleem om terug te gaan naar hun eigen land? En waarom hebben ze allemaal zo'n grote mond?

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de visie van de Tweaker n.a.v. bovenstaand filmpje. Wat vinden jullie? "Naait" de belastingdienst ons of niet?

Volgende: www.kilometertje.nl 04-'14 www.kilometertje.nl

Reacties


Door Tweakers user Andros, dinsdag 11 maart 2014 13:42

Wil je een politiek correcte of een eerlijke reactie?

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 13:43

Andros schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:42:
Wil je een politiek correcte of een eerlijke reactie?
Je mening. Hoe die is maakt me verder niet uit :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 13:46]


Door Tweakers user woekele, dinsdag 11 maart 2014 13:47

'ze allemaal' :'(

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 13:48

Ik heb het over de mensen die dit soort filmpjes online zetten en zichzelf compleet belachelijk maken...

Door Tweakers user Tazzios, dinsdag 11 maart 2014 13:52

Geweldig 'Ik heb ze zoveel betaald maar ze willen me niet helpen'. Wat verwacht hij van de belastingdienst. :+

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 11 maart 2014 13:55

Net zo irritant als Nederlanders die te lopen kankeren op Nederland. Probleem is echter dat je die niet terug kan sturen. Snap dan ook niet waarom afkomst in deze een rol speelt.

En ja, ik word genaaid door de belastingdienst. 42% loonbelasting is belachelijk veel...

Ow, en kijk ook even naar sommige reactie's van andere Turken op facebook. Die schamen zich ook te pletter voor deze man.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 13:56]


Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 13:56

ChojinZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:55:
Net zo irritant als Nederlanders die te lopen kankeren op Nederland. Probleem is echter dat je die niet terug kan sturen. Snap dan ook niet waarom afkomst in deze een rol speelt.

En ja, ik word genaaid door de belastingdienst. 42% loonbelasting is belachelijk veel...
Nou ja probleem in mijn ogen is dat het nog steeds niet hun thuis land is. Dus, niet eens met onze regels -> Terug. Wij gaan ons toch niet lopen aanpassen omdat er een paar mensen uit een andere bevolkingsgroep gaan schreeuwen?

@ Edit : Dat kan k niet eens lezen want de helft daarvan is in het Turks/Marokkaans geschreven :(

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 13:57]


Door Tweakers user Rmg, dinsdag 11 maart 2014 13:59

Tjah mensen die je willen 'adsivieren' moet je sowieso mooi negeren

Door Tweakers user ReTechNL, dinsdag 11 maart 2014 14:06

http://www.youtube.com/watch?v=UsonKQM7SJI
Meneer pleegt nog fraude ook, hoe kan het ook anders :p

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 14:08

Kijk, zoiets dacht ik dus al. En dan nu huilie huilie doen. Dan moet je wat mij betreft echt heel snel je mond houden!

Door Tweakers user -RetroX-, dinsdag 11 maart 2014 14:10

Hollander of niet, boeit me voor geen meter maar als je de boel bedonderd dan verdien je simpelweg een goed pak rammel.

Door Tweakers user IStealYourGun, dinsdag 11 maart 2014 14:27

Laten we voorop stellen dat ik geen racist ben, verre van. Maar ik begin wel steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders die op Nederland lopen te kotsen.
Als je op voorrand moet duidelijk maken dat je geen racist bent, dan ben je eigenlijk al fout bezig. Fraude, of klagen over hoge belastingen is niet beperkt tot ťťn ras en kom evengoed voor (mogelijks zelfs meer) bij autochtonen.

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 14:29

IStealYourGun schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:
[...]


Als je op voorrand moet duidelijk maken dat je geen racist bent, dan ben je eigenlijk al fout bezig. Fraude, of klagen over hoge belastingen is niet beperkt tot ťťn ras en kom evengoed voor (mogelijks zelfs meer) bij autochtonen.
Want? Als ik dat niet zeg begint iedereen daar gelijk over. Fraude gebeurt zeker ook onder Nederlanders, maar als 'gast' in dit land heb je je wat mij betreft te houden aan onze regels. Als jij mij thuis uitnodigt voor een etentje en zegt "je mag hier blijven slapen vanavond omdat je niet meer naar je huis terug kunt ivm oorlog whatever" en ik steel heel je huis leeg s'nachts.... hoe zou jij je dan voelen?

Door Tweakers user MicGlou, dinsdag 11 maart 2014 14:40

Laten we voorop stellen dat deze situatie totaal niet aangelegen is aan het feit dat deze meneer een buitenlander is... zulke figuren bestaan er in alle lagen en vormen van onze samenleving. Wat jij er nu van maakt doet mij twijfelen aan jouw stelling dat je 'verre van racistisch' bent. Deze meneer zeikt over exact dezelfde dingen als Gerard van de hoek van de straat die ieder weekend zijn dronken rants staat te verkondigen bij mij in de buurt. Hij is dan geen rijinstructeur, maar stukadoor en ligt ook altijd overhoop met de overheid omdat hij zelf zijn papieren niet goed invult en daarvoor regelmatig wordt bestraft met een leuke naheffing en dat soort zaken. Er is bij hem dan geen licentie in te trekken zoals bij een instructeur, hij kan dus gewoon doorgaan met wat hij doet... maar de situatie is verder volkomen vergelijkbaar en het probleem is de individu, niet de afkomst.

Oftewel, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Ik denk dat jij eerst eens even met jezelf in overleg moet en bepalen of de stelling over je eigen 'tolerantie' wel geheel terecht is... ik denk namelijk dat jij meer moeite hebt met 'buitenlanders' dan dat jij jezelf voorhoudt. Ik heb afkeer van dit soort dingen, jij probeert een onderbuik gevoel aan te spreken om medestanders te vinden in een situatie waar jij je aan stoort... en die zal je vast vinden, maar of dat terecht is daar twijfel ik aan, iig niet met die onderbouwing.

Want wat ik wel vind, buitenlander of niet; ik zal niet eens willen instappen bij een gozer met zo'n uitstraling en dat is waar het hier volgens mij om draait. Dat deze mijnheer een buitenlander is doet er niet toe, dat deze meneer een niet zo'n fris voorkomen heeft, een boevenkop en er blijkbaar streken op nahoudt waarvoor zijn licentie moet worden ingetrokken doet er veel meer toe. Ik heb mijn rijbewijs ook bij 'een buitenlander' gehaald en tot de dag van vandaag raad ik die gozer bij iedereen aan... omdat het een goede instructeur is; nette jongen, verzorgd materieel, veel geduld, komt zijn afspraken na.. etc etc. Daarentegen is een oud collega van mij gestopt bij de baas en een rijschool begonnen... hollandser bestaan ze er bijna niet, maar ik zal nooit en te nimmer aanraden bij hem te gaan lessen simpelweg omdat het een grote aso is.

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 14:44

MicGlou schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:40:
Laten we voorop stellen dat deze situatie totaal niet aangelegen is aan het feit dat deze meneer een buitenlander is... zulke figuren bestaan er in alle lagen en vormen van onze samenleving. Wat jij er nu van maakt doet mij twijfelen aan jouw stelling dat je 'verre van racistisch' bent. Deze meneer zeikt over exact dezelfde dingen als Gerard van de hoek van de straat die ieder weekend zijn dronken rants staat te verkondigen bij mij in de buurt. Hij is dan geen rijinstructeur, maar stukadoor en ligt ook altijd overhoop met de overheid omdat hij zelf zijn papieren niet goed invult en daarvoor regelmatig wordt bestraft met een leuke naheffing en dat soort zaken. Er is bij hem dan geen licentie in te trekken zoals bij een instructeur, hij kan dus gewoon doorgaan met wat hij doet... maar de situatie is verder volkomen vergelijkbaar en het probleem is de individu, niet de afkomst.

Oftewel, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Ik denk dat jij eerst eens even met jezelf in overleg moet en bepalen of de stelling over je eigen 'tolerantie' wel geheel terecht is... ik denk namelijk dat jij meer moeite hebt met 'buitenlanders' dan dat jij jezelf voorhoudt. Ik heb afkeer van dit soort dingen, jij probeert een onderbuik gevoel aan te spreken om medestanders te vinden in een situatie waar jij je aan stoort... en die zal je vast vinden, maar of dat terecht is daar twijfel ik aan, iig niet met die onderbouwing.

Want wat ik wel vind, buitenlander of niet; ik zal niet eens willen instappen bij een gozer met zo'n uitstraling en dat is waar het hier volgens mij om draait. Dat deze mijnheer een buitenlander is doet er niet toe, dat deze meneer een niet zo'n fris voorkomen heeft, een boevenkop en er blijkbaar streken op nahoudt waarvoor zijn licentie moet worden ingetrokken doet er veel meer toe. Ik heb mijn rijbewijs ook bij 'een buitenlander' gehaald en tot de dag van vandaag raad ik die gozer bij iedereen aan... omdat het een goede instructeur is; nette jongen, verzorgd materieel, veel geduld, komt zijn afspraken na.. etc etc. Daarentegen is een oud collega van mij gestopt bij de baas en een rijschool begonnen... hollandser bestaan ze er bijna niet, maar ik zal nooit en te nimmer aanraden bij hem te gaan lessen simpelweg omdat het een grote aso is.
Zolang een 'buitenlander' zich normaal gedraagt (en daar versta ik onder : Nederlands probeert te spreken en werkt of werk probeert te vinden) heb ik er echt geen problemen mee. Maar als je alleen maar in het Turks (of half Turks) loopt te schreeuwen op straat, je op onze belastingcentjes een uitkering geniet of in aanraking komt met jusitie vind ik idd dat er gepaste maatregelen genomen mogen worden en aangezien een gevangenis ook geld kost, dan maar terug. Klinkt miss hard, maar zoals je ziet snijd het mes aan 2 kanten.

Door Tweakers user Palmolive, dinsdag 11 maart 2014 14:54

Buitenlander of niet, deze kerel is een mongool. Denk niet dat hij representatief is voor de gemiddelde buitenlander. Overigens heb ik ook een hekel aan veel te stoere turkjes van 13&14 jaar. Maar dat geld ook voor Nederlandse jochies van die leeftijd.

Door Tweakers user A4553, dinsdag 11 maart 2014 14:54

Ik ben erg benieuwd waar je vandaan haalt dat deze persoon 'buitenlander' is. Ok, hij heeft een niet Nederlands uiterlijk, maar misschien heeft hij gewoon een Nederlandse identiteit. Dat hij Turks spreekt/schrijft betekent niets.

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 14:59

A4553 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
Ik ben erg benieuwd waar je vandaan haalt dat deze persoon 'buitenlander' is. Ok, hij heeft een niet Nederlands uiterlijk, maar misschien heeft hij gewoon een Nederlandse identiteit. Dat hij Turks spreekt/schrijft betekent niets.
Nederlander zijn betekent voor mij toch eigenlijk wel dat je op z'n minst normaal Nederlands kan spreken/schrijven.

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 11 maart 2014 15:16

DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:59:
[...]

Nederlander zijn betekent voor mij toch eigenlijk wel dat je op z'n minst normaal Nederlands kan spreken/schrijven.
Lol, een groot deel van de autochtonen heeft hier anders flinke problemen mee. Kijk maar op GoT. Hoeveel tweakers kunnen normaal Nederlands lezen en schrijven?

Overigens hoor ik hier zelf ook bij. Ook mijn Nederlands is verre van goed. Volgens jou redenatie ben ik dus geen Nederlander. Ook al woon ik hier langer dan jij en heb ik ook vele duizenden euros meer aan belasting betaald.

Ow, en deze natuurlijk:
http://imnotracistbut.tumblr.com/

;)

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 15:17

ChojinZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:16:
[...]


Lol, een groot deel van de autochtonen heeft hier anders flinke problemen mee. Kijk maar op GoT. Hoeveel tweakers kunnen normaal Nederlands lezen en schrijven?

Overigens hoor ik hier zelf ook bij. Ook mijn Nederlands is verre van goed. Volgens jou redenatie ben ik dus geen Nederlander. Ook al woon ik hier langer dan jij en heb ik ook vele duizenden euros meer aan belasting betaald.

Ow, en deze natuurlijk:
http://imnotracistbut.tumblr.com/

;)
Je snapt best wat ik bedoel.

Door Tweakers user 318025, dinsdag 11 maart 2014 16:02

Als dit soort mensen je een doorn in het oog zijn moet je bij de eerst volgende landelijke verkiezingen gewoon op de PVV stemmen of wellicht de VDD.

Maar de PVDA drinkt liever thee met dit soort mensen dan ze hard aan te pakken. En wat mij betreft mogen ze deze mensen gewoon hun Nederlandse identiteit afnemen, want ze hebben er toch twee meestal ;)

Door Tweakers user WoutervOorschot, dinsdag 11 maart 2014 16:14

De belasting is idd wel erg hoog hier, maar ook nederlanders mogen maar 100 examens inkopen denk ik. Of het heeft te maken met het niet betalen van dingen. Het lijkt me bijzonder sterk dat je als buitenlander wordt achtergesteld bij een instantie als deze.

Het taalgebruik is soms wel een beetje jammer, dank voor stank :+

Door Tweakers user Safaci, dinsdag 11 maart 2014 16:16

Met Nederlanders die de boel bedonderen heb je blijkbaar geen problemen mee. Maar zodra het een Nederlander is van buitenlandse afkomst, dan is blijkbaar de afkomst het probleem en niet het feit dat de persoon gewoonweg een mongool is. Deze praktijken komen overal voor. Sorry, maar dit is een typisch geval van "I'm not racist but..".

@Diqiu-Long
Dit soort mensen? Van mij mogen ze jouw stemrecht afpakken.

Door Tweakers user Gamebuster, dinsdag 11 maart 2014 16:21

dank voor stank jonguh! haha

Ben benieuwd wat er is gebeurt. Klinkt wel hard als-ie een bedrijf had en dat-ie nu opeens zijn bedrijf kan sluiten omdat er een regeltje is veranderd. Mag het dan wel een "buitenlander" zijn, maar inhoudelijk: Ook ik zou flink schelden als mij zoiets zou overkomen.


Door Tweakers user naarden 4ever, dinsdag 11 maart 2014 16:52

Geen racist, en dan toch is dit wel een goed voorbeeld van discriminatie; Willem Holleeder die miljoenen heeft afgeperst maakt je niks uit en moet vooral zijn ding doen, maar al die allochtonen die hun mond opentrekken moeten maar opbokken.

Ja, we worden best hard genaaid door de belasting, 42% van een maandelijks inkomen vind ik heel veel geld, en daarvan gaat ook weer een aanzienlijk deel naar de 21% BTW die we tegenwoordig hebben. De belasting verdiend meer aan mij dan ikzelf inmiddels. MAARRRRRR... Mocht ik het ooit financieel niet meer trekken en op straat terecht komen, zijn er opvangcentra. Als je failliet gaat hoef je niet meteen je huis uit, maar kun je in de schuldsanering een zuinig maar geen onprettig leven hebben (misschien verbloem ik het, maar in Amerika kun je aan de kant van de weg gaan zitten steentjes tellen. Dan hebben we het hier toch goed).

En misschien erger je je wel dood aan die Turken met hun slechte Nederlands en dat ze van alles een probleem willen maken, maar het is een SAMENLEVING. Je woont met nog 17 miljoen mensen in dit land en als iemand je niet ligt dan is dat heel vervelend, maar je hebt het er mee te doen.

En terug naar je eigen land als het je niet bevalt is zo'n ongelofelijk zwak argument... als je zulke statements eruit weet te gooien onderbouw het dan ook iets beter, blaaskaak. Alsof ze nog iets hebben om naar terug te gaan. Die mensen geven alles op wat ze hebben om hier met zijn tienen een huisje te kunnen huren. Ze liggen toch niet in je voortuin?

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 16:53]


Door Tweakers user lennartje, dinsdag 11 maart 2014 17:12

Als ze het er niet mee eens zijn, wat is dan het probleem om terug te gaan naar hun eigen land?
Is de man in kwestie een eerste generatie allochtoon dan? Iemand die in Nederland is geboren kun je lastig terugsturen naar zijn eigen land, want dat is Nederland.

En inderdaad, ik zou je uitspraken niet bestempelen als racistisch. Xenofoob is het goede woord en dat is net zo goed discriminatie als racisme dat is. Het enige verschil is de "doelgroep".

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 17:20

naarden 4ever schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:52:
Geen racist, en dan toch is dit wel een goed voorbeeld van discriminatie; Willem Holleeder die miljoenen heeft afgeperst maakt je niks uit en moet vooral zijn ding doen, maar al die allochtonen die hun mond opentrekken moeten maar opbokken.

Ja, we worden best hard genaaid door de belasting, 42% van een maandelijks inkomen vind ik heel veel geld, en daarvan gaat ook weer een aanzienlijk deel naar de 21% BTW die we tegenwoordig hebben. De belasting verdiend meer aan mij dan ikzelf inmiddels. MAARRRRRR... Mocht ik het ooit financieel niet meer trekken en op straat terecht komen, zijn er opvangcentra. Als je failliet gaat hoef je niet meteen je huis uit, maar kun je in de schuldsanering een zuinig maar geen onprettig leven hebben (misschien verbloem ik het, maar in Amerika kun je aan de kant van de weg gaan zitten steentjes tellen. Dan hebben we het hier toch goed).

En misschien erger je je wel dood aan die Turken met hun slechte Nederlands en dat ze van alles een probleem willen maken, maar het is een SAMENLEVING. Je woont met nog 17 miljoen mensen in dit land en als iemand je niet ligt dan is dat heel vervelend, maar je hebt het er mee te doen.

En terug naar je eigen land als het je niet bevalt is zo'n ongelofelijk zwak argument... als je zulke statements eruit weet te gooien onderbouw het dan ook iets beter, blaaskaak. Alsof ze nog iets hebben om naar terug te gaan. Die mensen geven alles op wat ze hebben om hier met zijn tienen een huisje te kunnen huren. Ze liggen toch niet in je voortuin?
Goed lezen vriend. Ik zeg dat ik alleen vind dat allochtonen die zich niet GEDRAGEN (in aanraking met justitie, oplichting, moord enz) of weigeren werk te zoeken terug moeten. We zijn toch geen liefdadigheids organisatie? Het kost jou en mij bakken met geld om al die uitkeringen/gevangenissen te betalen. Of ben je nou echt zo blind?

Door Tweakers user mimang, dinsdag 11 maart 2014 17:26

Laten we voorop stellen dat ik geen racist ben, verre van. Maar ik begin wel steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders die op Nederland lopen te kotsen. Neem als voorbeeld even deze meneer op FaceBook :
Je zegt eerst dat je geen racist bent, maar vervolgens begint het er wel heel erg op te lijken! "Ik begin steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders"

Bullshit. Je doet nu net alsof alleen allochtonen/mensen die niet de nederlandse nationaliteit hebben zo zijn! Er zijn ook zat Nederlanders die belasting ontduiken.

Kijk verder dan je neus lang is!

Niet iedere allochtoon heeft schijt aan de gebruiken hier in Nederland en komt hier om mensen zoals jou een reden tot klagen te geven.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 17:26]


Door Tweakers user Safaci, dinsdag 11 maart 2014 17:36

DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:20:
[...]


Goed lezen vriend. Ik zeg dat ik alleen vind dat allochtonen die zich niet GEDRAGEN (in aanraking met justitie, oplichting, moord enz) of weigeren werk te zoeken terug moeten. We zijn toch geen liefdadigheids organisatie? Het kost jou en mij bakken met geld om al die uitkeringen/gevangenissen te betalen. Of ben je nou echt zo blind?
Hoe zit het dan met geboren Nederlanders die in aanraking komen met justitie, die beschuldigd worden van oplichting of moord? Moeten die ook terug? Zullen we die allemaal dan sturen naar een afgelegen eiland? Je selecteert nu op afkomst en ras, en dat is per definitie racistisch. Ik hoop dat je dat beseft. Je meet met twee maten.
Nederlands is geen liefdadigheidsorganisatie, we zijn een samenleving.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 17:38]


Door Tweakers user Rmg, dinsdag 11 maart 2014 17:38

mimang schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:26:
[...]


Je zegt eerst dat je geen racist bent, maar vervolgens begint het er wel heel erg op te lijken! "Ik begin steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders"

Bullshit. Je doet nu net alsof alleen allochtonen/mensen die niet de nederlandse nationaliteit hebben zo zijn! Er zijn ook zat Nederlanders die belasting ontduiken.

Kijk verder dan je neus lang is!
Misschien zit je neus in de weg bij de rest van de text, niet selectief quoten, hij is vrij duidelijk
Maar ik begin wel steeds meer afkeer te krijgen tegen die buitenlanders die op Nederland lopen te kotsen
Niemand praat trouwens over holleeder en over wat hij gedaan heeft en wat daar van gevonden word, dat is een eigen hersenspinsel van je.
Niet iedere allochtoon heeft schijt aan de gebruiken hier in Nederland en komt hier om mensen zoals jou een reden tot klagen te geven.
Die spreekt ie toch ook niet aan, alleen diegenen die hier komen, vervolgens mensen oplichten & frauderen en ook nog eens op Nederland kotsen

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 11 maart 2014 17:54

Any sentence that starts with the words "I'm not prejudiced, but...," or similar formations ("I'm not racist, but..." or "I'm not homophobic," "not sexist," etc.) is likely to contradict itself very rapidly. The technical term for this type of statement is false front, but the colloquial but-head is often used, with or without irony. Saying a sentence that starts with "I'm not X, but..." likely means that you are X.

http://rationalwiki.org/wiki/I%27m_not_prejudiced,_but...

@TS:

Lees ff de link. Wellicht dat het dan duidelijk word waarom veel mensen over je blog vallen.

Door Tweakers user hjkv, dinsdag 11 maart 2014 18:06

Ik denk dat hetgene waar TS en veel anderen zich aan ergeren meer het feit is dat "dit soort mensen" vaak van twee walletjes eet.

"Nederland is kut, <thuisland> is veel beter, alle Nederlanders zijn vieze kk homo etc"

Maar aan de andere kant zijn ze wel 100% Nederlander als er toeslagen te ontvangen zijn of als ze wat rottigheid uitgevroten hebben, omdat dat dan het gunstigst is.

Deze mensen zijn inderdaad gewoon Nederlanders, vaak 3e generatie. Ebru Umar heeft hier wel een mooi stukje tv van gemaakt (excuses voor de wellicht ietwat zwakke bron :P)
http://www.geenstijl.nl/m...ver_take_our_freedom.html

En met name het feit dat ze zichzelf niet Nederlanders vinden, maar juist Turken, Marokkanen oid is het zure: "misplaatst nationalisme"
Ze VINDEN zichzelf gast en kotsen vervolgens op hun "self-imposed" gastheer.

En daar zit 'm dan ook de clue: als ik mijn eigen huis onderkots, geeft niemand er iets om. Als ik ergens te gast ben, wordt het niet gewaardeerd als ik overal overheen kots.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 18:26]


Door Tweakers user IStealYourGun, dinsdag 11 maart 2014 18:37

hjkv schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:06:
Ik denk dat hetgene waar TS en veel anderen zich aan ergeren meer het feit is dat "dit soort mensen" vaak van twee walletjes eet.

"Nederland is kut, <thuisland> is veel beter, alle Nederlanders zijn vieze kk homo etc"

Maar aan de andere kant zijn ze wel 100% Nederlander als er toeslagen te ontvangen zijn of als ze wat rottigheid uitgevroten hebben, omdat dat dan het gunstigst is.
Maar neen, dit is gewoon een voorbeeld van de zwartepiet doorschuiven (no pun intended), zijn we in het Westen heel goed in, dus op dat vlak is hij goed geÔntegreerd. Het is altijd iemand anders die het gedaan heeft en bij voorkeur een object of iemand die je niet persoonlijk kent. In het geval van TS is dat de buitenlanders, in het geval van de man in het filmpje is dat de Nederlanders.

Ik ken in BelgiŽ ook genoeg mensen die nooit iets positiefs kunnen zeggen over BelgiŽ tot we winnen met de voetbal, dan zijn we plots the greatest country in the world.

Door Tweakers user jesper0438, dinsdag 11 maart 2014 19:22

"Ik ben toch wel erg benieuwd naar de visie van de Tweaker n.a.v. bovenstaand filmpje. Wat vinden jullie? "Naait" de belastingdienst ons of niet?"

Wat ik van het filmpje vind?

Ik erger me aan dit soort mensen. Mensen die ongestoord kunnen frauderen en dit openlijk toegeven op internet. Terwijl mensen voor de kleinste dingen aangepakt en veroordeeld worden. Het gezeik van de man in kwestie.... Ja, als ik het voor het zeggen had zat de beste man al in land van herkomst .

Naait de belastingdienst ons?

Heel kort; Elke overheidsinstantie die geld vraagt naait je.

Maar goed, dat mag niet gezegd worden want u en iedereen die deze mening deelt is een racist in de ogen van hem.

Door Tweakers user DennusB, dinsdag 11 maart 2014 19:31

En dan post hij ook nog dit .... https://www.facebook.com/...44456216535&stream_ref=10
Wat een idioot zeg.

Door Tweakers user i-chat, dinsdag 11 maart 2014 20:50

Safaci schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:36:
[...]

Hoe zit het dan met geboren Nederlanders die in aanraking komen met justitie, die beschuldigd worden van oplichting of moord? Moeten die ook terug? Zullen we die allemaal dan sturen naar een afgelegen eiland? Je selecteert nu op afkomst en ras, en dat is per definitie racistisch. Ik hoop dat je dat beseft. Je meet met twee maten.
Nederlands is geen liefdadigheidsorganisatie, we zijn een samenleving.
wat ik niet snap is, waarom zou je geen onderscheid mogen maken.... als jij kindertjes op bezoek hebt en ze molesteren je hele huis, wat doe je dan... stuur je ze niet ook je huis uit terug naar hun eigen ouders om die er mee op te zadelen... waarom zou je mensen er niet gewoon uitschoppen als je die mogelijkheid hebt (als ze een dubbel paspoort hebben,
...
ik zie het pas als rasisme als je positieve eigenschappen van de een anders afweegd (minder) dan die van de ander ik zeg ook niet dat een turk die te hard rijd 2x zoveel boete moet betalen... maar ik zie niet in wat er fout aan is om mensen eruit te schoppen als ze er zelf voor kiezen de maatschappij te ontwrichten... sterker nog van mij mag de grens voor naturalisatie aanzienlijk omhoog... naar biv 15 jaar dat stimuleerd veel meer om te intergeren...

Door Tweakers user izzet3838, dinsdag 11 maart 2014 21:41

Ik vind dat mensen zoals in het fb filmpje van je voorbeeld fout bezig zijn. Maar zie alsjeblieft in dat dat niet alleen de allochtonen zijn.
Ik ben van turkse afkomst maar geboren in belgiŽ is denk ik wel handig om te vermelden. En dan ook dat mijn nederlands overduidelijk beter is als mijn turks.
Het probleem is gewoon dat mensen zoals in dat filmpje ervoor zorgen dat de mensen hier een slecht beeld krijgen van de allochtonen.
Ik vind het niet kunnen dat dat soort mensen ervoor zorgen dat ik door sommoge mensen een slechte naam krijg en daar zijn volgens mij de meeste allochtonen het mee eens.
Beoordeel mensen alsjeblieft niet op hun afkomst dat er tussen zitten die onrespectvol zijn en hun fouten niet accepteren betekent niet dat we allemaal zo zijn.
BelgiŽ in mijn of Nederland in jou geval zijn multiculturele landen.
Maar volgens mij is het perfect mogelijk dat mensen van verschillende afkomsten samen kunnen leven.
Ik heb vrienden die van belgishe afkomst zijn waarmee ik het perfect kan vinden.
Ik ga 1 ding van jou vragen beoordeel dat soort mensen individueel en niet op hun afkomst want dat jij op deze manier reageert op dat soort mensen zorgt ervoor dat de mensen een slecht beeld krijgen vd. allochtonen.

Door Tweakers user sypie, dinsdag 11 maart 2014 22:02

Het is gewoon dank voor stank... Nuff said.

Door Tweakers user Eddie001, dinsdag 11 maart 2014 22:17

Dus met andere woorden moet ik ook maar terug naar de gemeente waar ik vroeger gewoond heb, omdat ik het niet eens ben met het gemeentebeleid in mijn huidige woonplaats. Niet dat het hier slechter is, misschien wel beter.

Dat deze meneer zijn mening verkondigt is zijn goed recht net zoals bij iedereen. Dat deze mening gebaseerd is op een kromme beredenering, gebrek aan inzicht en/of gebrek aan intelligentie is niet van belang. Het feit dat jij je er aan ergert is veel erger. Je snapt toch ook wel dat wat hij verkondigt klink klare onzin is. Dus waarom zou je het serieus nemen en er aanstoot aan nemen?

Voor wat betreft de dingen die hij doet wat niet door de beugel zou kunnen moet hij het zelfde behandeld worden als een ieder die het zelfde doet. Zo werkt dat gelukkig in deze maatschappij.

Voor wat betreft de ondertoon in jouw blog, komt toch wel degelijk discriminerend over, ondanks dat je begint met dat je geen racist zou zijn. Het aanhalen van een een exces die het vooroordeel bevestigd zegt al genoeg.

Zo blijkt wel weer dat een menig hebben makkelijk is, maar een mening hebben die gebaseerd is op inzicht en dus goed onderbouwd een stuk moeilijker is.

Zo heb ik naar aanleiding van je blog en de mensen die gereageerd hebben ook een mening gevormd over een ieder, maar ben ik wel bewust dat die menig geheel op meer en deel vooroordelen berust is en hang er dan ook geen waardeoordeel aan vast, behalve aan de blog zelf.

Door Tweakers user Lrrr, dinsdag 11 maart 2014 22:54

Even los van wat deze man dan wel of niet mag verkondigen: Waarom zouden Nederlanders (of BelgiŽrs/<vul land in>, ik gebruik even NL als voorbeeld) die in het buitenland geboren zijn ('buitenlanders', hoewel die term ook op buitenlanders die in Nederland op bezoek zijn kan slaan) hier 'te gast' zijn? Hebben ze niet net zoals bijna iedereen in dit land een Nederlandse identiteit (paspoort) en geen andere identiteit? En waar stel je voor deze mensen heen te sturen als ze een of ander misdrijf begaan? Ze hebben immers de Nederlandse identiteit. Of wil je gaan zeggen "jij spreekt Turks, ga jij maar naar Turkije"?

Ook moet het toch geen probleem zijn dat twee Turken elkaar (al dan niet op straat) aanspreken in het Turks? Natuurlijk vind ik dat een Nederlander zich verstaanbaar moet kunnen maken in het Nederlands, maar ik praat zelf regelmatig half in het Engels tegen mijn Nederlandse vrienden (die verder ook perfect Nederlands spreken). Is dit een probleem?

disclaimer: Ik ben in Nederland geboren en opgegroeid, maar heb ouders van buitenlandse afkomst.

Door Tweakers user xzip22, dinsdag 11 maart 2014 22:55

Hoe ironisch: zeggen dat je niet racistisch bent, maar vervolgens alleen discriminerende opmerkingen maken.

Het feit dat deze man zwart haar heeft en getint is wil niet zeggen dat hij allochtoon is. Ik weet niet hou oud topicstarter is, maar in theorie zou deze man al langer in Nederland kunnen wonen dan topicstarter. Wie is er dan eigenlijk te 'gast' en moet zich aanpassen? Zijn we trouwens niet allemaal te gast in deze wereld, we zijn hier tenslotte tijdelijk. Ik schiet waarschijnlijk door, te filosofisch.

"Als ze het er niet mee eens zijn, wat is dan het probleem om terug te gaan naar hun eigen land? En waarom hebben ze allemaal zo'n grote mond?"

Definieer:
1. Wat is hun eigen land? En wat is jouw eigen land dan...
2. Wie zijn 'ze'? Is het een vaste groep.. en wat doen ze volgens jouw hetzelfde..

Topicstarter, het feit dat je goed Nederlands kunt spreken en schrijven betekent niet altijd dat je ook intelligent bent. Je had namelijk - bijv. door kritisch je tekst door te lezen - kunnen doorhebben dat je een bevolkingsgroep negatief aan het generaliseren bent. Echter heb je dat volgens mij wel door, alleen probeer je waarschijnlijk bewust een (onzinnige) discussie te starten door een scherpe, slecht onderbouwde mening te deponeren.

Peace!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 maart 2014 23:04]


Door Tweakers user Jeroenneman, dinsdag 11 maart 2014 23:34

Hopelijk beseffen we hier wel allemaal dat deze man alleen maar fun filmpjes maakt?

Zie zijn collectie op Dumpert.nl... 8)7

Door Tweakers user simon2000, woensdag 12 maart 2014 00:13

Je zou wat minder op Geenstijl moeten rondhangen, daar wordt je vanzelf racist.

Door Tweakers user mimang, woensdag 12 maart 2014 00:36

Rmg schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:38:
[...]


Misschien zit je neus in de weg bij de rest van de text, niet selectief quoten, hij is vrij duidelijk


[...]


Niemand praat trouwens over holleeder en over wat hij gedaan heeft en wat daar van gevonden word, dat is een eigen hersenspinsel van je.


[...]


Die spreekt ie toch ook niet aan, alleen diegenen die hier komen, vervolgens mensen oplichten & frauderen en ook nog eens op Nederland kotsen
Nouja, min of meer wel. Want hij zegt dat hij afkeer krijgt tegen die buitenlanders. En dat betekent in deze zin allemaal. En om door deze man gelijk alle buitenlanders af te schrijven is gewoon super triest.

Door Tweakers user Leo1010, woensdag 12 maart 2014 02:40

Diqiu-Long schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02:
Maar de PVDA drinkt liever thee met dit soort mensen dan ze hard aan te pakken. En wat mij betreft mogen ze deze mensen gewoon hun Nederlandse identiteit afnemen, want ze hebben er toch twee meestal ;)
Jij bent toch echt wel de opper Tweakblogs trol niet?

Ga alsjeblieft geen Geenstijl praat blaten, hou je stil of meng je inhoudelijk in de discussie maar geen Geenstijl praat.

Door Tweakers user WhatsappHack, woensdag 12 maart 2014 04:57

Wowwww.... Die gozer in het filmpje klinkt als die vent die aangehouden wordt en dan schreeuwt "jullie spelen met mijn prive!" Die met die kabouter wesley stem... o0

Door Tweakers user DennusB, woensdag 12 maart 2014 09:23

mimang schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:36:
[...]


Nouja, min of meer wel. Want hij zegt dat hij afkeer krijgt tegen die buitenlanders. En dat betekent in deze zin allemaal. En om door deze man gelijk alle buitenlanders af te schrijven is gewoon super triest.
Dat zeg ik toch niet? Ik heb het over buitenlanders die een misdrijf begaan, moorden, oplichten, frauderen enz. Ik heb het helemaal niet over alle buitenlanders.

Door AJ, woensdag 12 maart 2014 10:05

Ja, deze man kraamt onzin uit. Ja, deze man doet niks dan jammeren over hoe vernaggelt ons systeem is. Ja, ik zou hem liever kwijt dan rijk zijn.

Helaas, hij is Nederlands staatsburger, dus dat zit er niet in.
Er zijn genoeg autochtonen die op dezelfde manier zeuren over het Nederlandse systeem (in de meest brede zin van het woord). Dat het nu toevallig een allochtoon is, die gebrekkig Nederlands spreekt, met een rotziekte als stopwoord, maakt dat er een hoop mensen over vallen.

Dat is precies het probleem van de allochtone gemeenschap in Nederland, de schreeuwende menigte zorgt voor een hoop haat. De onderlaag van de bevolking bestaat grotendeels uit allochtonen, zij het omdat ze niet willen werken, zij het omdat ze niet kunnen werken, met als resultaat dat er relatief veel op het verkeerde pad komen.

De werkende allochtonen hoor je niet, die zijn blij met de kansen die ze hebben en zijn blij dat het systeem is zoals het werkt (net als jij en ik hebben ze een hekel aan hoge belastingen, maarja, daar staat een sociaal vangnet tegenover).

Dat we teveel buitenlanders in Nederland krijgen is een terugkerend issue, afgelopen jaren Polen, nu weer Roemenen. Als Nederland vroeger zijn rotklusjes zelf had opgeknapt, hadden we nu deze discussie zeer waarschijnlijk niet gehad.

Door Tweakers user Palen, woensdag 12 maart 2014 10:15

xzip22 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:
Hoe ironisch: zeggen dat je niet racistisch bent, maar vervolgens alleen discriminerende opmerkingen maken.

Het feit dat deze man zwart haar heeft en getint is wil niet zeggen dat hij allochtoon is. Ik weet niet hou oud topicstarter is, maar in theorie zou deze man al langer in Nederland kunnen wonen dan topicstarter. Wie is er dan eigenlijk te 'gast' en moet zich aanpassen? Zijn we trouwens niet allemaal te gast in deze wereld, we zijn hier tenslotte tijdelijk. Ik schiet waarschijnlijk door, te filosofisch.

"Als ze het er niet mee eens zijn, wat is dan het probleem om terug te gaan naar hun eigen land? En waarom hebben ze allemaal zo'n grote mond?"

Definieer:
1. Wat is hun eigen land? En wat is jouw eigen land dan...
2. Wie zijn 'ze'? Is het een vaste groep.. en wat doen ze volgens jouw hetzelfde..
xzip verwoord hier de essentie. Het probleem van de TS zit hem in zijn perceptie. Je gaat er mogelijk vanuit dat "dit soort mensen" naar Nederland verhuist, hier de kans krijgt een bestaan op te bouwen en vervolgens gaat lopen zeiken over hoe kut het in Nederland is.

De werkelijkheid ligt zeer waarschijnlijk anders. Politiek scoort de zin "terug sturen naar het land van herkomst" misschien goed, maar in de meeste gevallen is Nederland hun eigen land en is er dus ook geen ander land om ze naar terug te sturen.

Ik stoor me ook aan het soort mensen uit de video: "zeikerds / aso's". Wat je vooral niet moet doen is opzoek gaan naar meer van dit soort voorbeelden en je proberen te mengen in bijbehorende discussies, welke vaak al lang zijn ontaard in ongenuanceerd gal spuien in beide richtingen. Voor dat je het weet denk je dat heel Nederland vol zit met dit soort types. Maar als je om je heen kijkt valt het, op een paar uitzonderingen na, best wel mee.

[Reactie gewijzigd op woensdag 12 maart 2014 10:16]


Door Tweakers user -RetroX-, woensdag 12 maart 2014 10:53

Het is ook maar wat je als maatschappij accepteert. Het besef begint nu gelukkig weer een beetje te komen dat je je medemens best ter verantwoording mag roepen.

Het is van de pot gerukt dat als iemand in het water flikkert dat niemand een poot uitsteekt. Of dat bij een brand massaal de mobieltjes gepakt worden, niet om 112 te bellen maar om de mooie fik te filmen. De belastingdienst oplichten is stoer? Kom op zeg.

De politiek is geen superman dat alle shit op kan ruimen. Als je aso gedrag niet wilt accepteren in je omgeving dan zal je daar zelf iets aan moeten doen.

Door Tweakers user mimang, woensdag 12 maart 2014 16:13

DennusB schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:23:
[...]


Dat zeg ik toch niet? Ik heb het over buitenlanders die een misdrijf begaan, moorden, oplichten, frauderen enz. Ik heb het helemaal niet over alle buitenlanders.
Wanneer gaan we dan je blog zien over autochtonen/volbloed Nederlanders die een misdrijf begaan?

Je kijkt alleen naar buitenlanders die iets verkeerd doen, dat blijkt wel uit je verhaaltje.

Door Tweakers user DennusB, woensdag 12 maart 2014 16:16

mimang schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:13:
[...]


Wanneer gaan we dan je blog zien over autochtonen/volbloed Nederlanders die een misdrijf begaan?

Je kijkt alleen naar buitenlanders die iets verkeerd doen, dat blijkt wel uit je verhaaltje.
Nee hoor, NL'ers die iemand vermoorden/verkrachten/pedo zijn whatever zijn wat mij betreft net zo slecht.

Door Tweakers user Nazanir, woensdag 12 maart 2014 17:46

dbhuis schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
Buitenlander of niet, deze kerel is een mongool. Denk niet dat hij representatief is voor de gemiddelde buitenlander. Overigens heb ik ook een hekel aan veel te stoere turkjes van 13&14 jaar. Maar dat geld ook voor Nederlandse jochies van die leeftijd.
Niet eens met het schelden, maar wat ik wel even kwijt wil:

Dit soort mensen verpest het voor andere, goed willende buitenlanders. De mensen die het hardst schreeuwen komen altijd wel in het beeld (zoals nu dus in dit tweakblog) en negatieviteit doet het altijd goed, verpest deze meneer het voor anderen. Of dit nu buitenlanders zijn of mensen die zelf een bedrijfje draaiende proberen te houden.

Door Tweakers user xzip22, donderdag 13 maart 2014 09:26

Nazanir schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:46:
[...]


Niet eens met het schelden, maar wat ik wel even kwijt wil:

Dit soort mensen verpest het voor andere, goed willende buitenlanders. De mensen die het hardst schreeuwen komen altijd wel in het beeld (zoals nu dus in dit tweakblog) en negatieviteit doet het altijd goed, verpest deze meneer het voor anderen. Of dit nu buitenlanders zijn of mensen die zelf een bedrijfje draaiende proberen te houden.
Ik denk dat het probleem is en (voorlopig) ook blijft dat 3de generatie (Marokkaanse, Turkse, etc..) Nederlanders nog steeds worden beschouwd als 'buitenlanders'. Deze mensen zijn hier geboren en getogen, maar worden door een (blanke) Nederlander nog steeds niet gezien als een volwaardige Nederlandse burger. Dat merken deze mensen natuurlijk ook en gaan zich daar kennelijk, in sommige gevallen, ook naar gedragen.

Discriminatie is aanwezig in Nederland en misschien wel meer dan ooit. Soms onbewust , maar ook vaak heel bewust. Een goed voorbeeld is de laatste uitspraak van Wilders en ik citeer: "Als het even kan wat minder Marokkanen in Den Haag". Een dergelijke uitspraak kan kennelijk over 'Marokkanen', echter als het over Joden/ homo's zou gaan... (vul maar in zou ik zeggen).

Reageren is niet meer mogelijk